Piwo Lech Lite

Advertisement



Kompania Piwowarska jako pierwsza w Polsce wprowadza piwo typu "lite", dając początek całkowicie nowej kategorii na rynku piwowarskim. Nowa marka LECH Lite o obniżonej zawartości alkoholu i kalorii jest skierowana do wymagających, dynamicznych konsumentów, którzy cenią sobie aktywny tryb życia.

LECH Lite dzięki obniżonej zawartości alkoholu sprawia, że możesz dłużej delektować się smakiem piwa zachowując jasność umysłu. A zmniejszona liczba kalorii powoduje, że nie czujesz efektu wypełnienia.

LECH Lite to piwo o zmniejszonej zawartości alkoholu i kalorii
LECH Lite to doskonała alternatywa dla osób lubiących aktywnie spędzać czas

zaw. alkoholu: 3,8 proc.
zaw. ekstraktu: 8,6 proc.

Opakowania

rodzaj: butelka
zawartość: 0,66 l
opakowanie zbiorcze: karton x15








rodzaj: butelka
zawartość: 0,5 l
opakowanie zbiorcze: karton x20








rodzaj: butelka
zawartość: 0,3 l
opakowanie zbiorcze: sześciopak x4








rodzaj: puszka
zawartość: 0,5 l
opakowanie zbiorcze: zgrzewka x24










Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Lech Premium

Advertisement



Lech Premium to harmonia smaku i odpowiedniego nagazowania, które nadają mu doskonałych właściwości orzeźwiających. To doskonałe piwo dla młodych, nowoczesnych osób, które nie podążają za tłumem i znają smak dobrej zabawy. Sięgając po Lecha możesz być pewien, że każda impreza przemieni się w niezapomniane przeżycie. Wszędzie tam, gdzie jest Lech - będzie się działo.
Lech Premium to doskonałe orzeźwienie
Lech Premium to szlachetna goryczka, gęsta biała piana, która na długo po otwarciu butelki podtrzymuje bukiet smakowy
Lech Premium to gwarancja dobrej zabawy
Lech Premium znakomicie gasi pragnienie i doskonale pasuje na każdą imprezę

zaw. alkoholu: 5,2 proc.
zaw. ekstraktu: 11,1 proc.

Opakowania


rodzaj: butelka
zawartość: 0,66 l
opakowanie zbiorcze: karton x15








rodzaj: butelka
zawartość: 0,5 l
opakowanie zbiorcze: karton x20








rodzaj: sześciopak 0,3 l
zawartość: 6x butelka 0,3 l
opakowanie zbiorcze: sześciopak x4








rodzaj: puszka
zawartość: 0,5 l
opakowanie zbiorcze: zgrzewka x24








rodzaj: czteropak
zawartość: 4x puszka 0,5
opakowanie zbiorcze: czteropak x6








rodzaj: sześciopak
zawartość: 6x puszka 0,5
opakowanie zbiorcze: sześciopak x6








rodzaj: keg
zawartość: keg 30 i keg 50










Filmik Lecha




Tapety






















Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Browar w Poznaniu

Advertisement


Browar w Poznaniu to jeden z najnowocześniejszych browarów w Europie. Stosowane w nim dziś urządzenia do warzenia i rozlewu piwa w niewielkim stopniu przypominają te stosowane w latach 80-tych, kiedy otwarto browar, choć wtedy były to nowatorskie rozwiązania technologiczne. Obecnie możemy produkować 145 tys. hl piwa tygodniowo. Gdyby roczną ilość piwa rozlać do półlitrowych butelek, ustawionych jedna koło drugiej powstałby łańcuch o długości 45 tysięcy kilometrów. Można by nim opasać kulę ziemską. Gdybyśmy te same butelki położyli, to łańcuch otoczyłby kulę ziemską czterokrotnie.

Historia Browaru
Rok 1440. Najstarsze wzmianki o produkcji piwa na ziemi poznańskiej. Wówczas to po raz pierwszy spisano listę cechów: znalazło się na niej 12 piwowarów. Na przełomie XV i XVI wieku w Poznaniu działało już 108 piwowarów.

Rok 1872. Powstaje browar w Kobylepolu za sprawą ziemianina Józefa Mycielskiego, którego zabudowania do dziś wchodzą w skład majątku Kompanii Piwowarskiej.

Rok 1937. Browar braci Huggerów działający w Poznaniu przechodzi w ręce spółki grupy restauratorów w Poznaniu; rozpoczęte przez spółkę inwestycje zostają przerwane wybuchem wojny.

Rok 1945. Browar zostaje upaństwowiony.

Rok 1951. W wyniku zmian organizacyjnych i własnościowych powstają Zakłady Piwowarsko-Słodownicze, - firma całkiem spora jak na czasy PRL-u. Należą do niej stary browar przy ul. Półwiejskiej, browar Kobylepole, a także browar Lackowskiego przy ul. Kościelnej oraz browary w Ostrowie, Krotoszynie, Bojanowie, Grodzisku Wielkopolskim, Czarnkowie, Trzciance, Miłosławiu, Śmiglu, Nowym Tomyślu, Wolsztynie, Wrześni, Gnieźnie i Koninie, a ponadto słodownie w Poznaniu i Stawiszynie.

Rok 1975. Rusza budowa nowego browaru pod czujnym okiem głównego projektanta Stefana Kwiatkowskiego z Biura Projektów Przemysłu Fermentacyjnego w Warszawie, które opracowało pełną dokumentację techniczno-ekonomiczną. Zabudowania browarniane wznoszone są na działce o powierzchni 17 ha. Istotną okolicznością, jaka przemawia za takim usytuowaniem browaru, jest bezpośrednie sąsiedztwo węzła kolejowego Poznań - Franowo (do zakładu doprowadzona zostaje bocznica kolejowa). Browar staje się perełką technologiczną i architektoniczną czasów PRL-u. W trakcie budowy stosowane są różnorodne nowe, nie wykorzystywane dotychczas rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne.

Rok 1980. Nowy browar w Poznaniu zostaje ostatecznie uruchomiony 16 maja, nazajutrz po uroczystym "zatarciu pierwszej warki". Pierwsze partie piwa rozlane są 23 czerwca 1980 r. i następnego dnia można je "nabywać w handlu".

Rok 1984. Uruchomiona zostaje największa w Polsce słodownia oparta na technologii francuskiej. Zdolności produkcyjne słodowni wynoszą 50 tysięcy ton słodu rocznie.

Rok 1992. Rozpoczyna się proces komercjalizacji. Powstaje jednoosobowa spółka Skarbu Państwa pod nazwą Lech Browary Wielkopolski SA. Nowa nazwa browaru jest odzwierciedleniem strategii marketingowej, opartej na konsekwentnym budowaniu łatwo rozpoznawalnego wizerunku firmy i jej sztandarowej marki "Lech Premium". Lech Browary Wielkopolski SA prowadzi bezprecedensową kampanię reklamową, wiążącą markę Lech z kolorem zielonym, symbolizującym czystość, radość i młodość.

Rok 1993. Firma zostaje sprywatyzowana. Inwestorem strategicznym Lecha zostaje związana z Janem Kulczykiem spółka Euro Agro Centrum. Na jej czele staje kierujący firmą do dziś prezes Paweł Sudoł.

Rok 1995. Jan Kulczyk pozyskuje inwestora strategicznego - South African Breweries. Rozpoczyna się proces inwestycji technologicznych i wdrażania nowoczesnych technik zarządzania przedsiębiorstwem.

Rok 1999. firma South African Dokonuje się połączenie Lech Browary Wielkopolski i Tyskich Browarów Książęcych, w których strategicznym udziałowcem była także Breweries. Powstaje Kompania Piwowarska SA. Zintegrowanie dwóch firm o odmiennych rodowodach i różnych tradycjach owocuje powstaniem jednej z największych i najnowocześniejszych spółek piwowarskich w Polsce. W ramach konsolidacji podjęty zostaje zakrojony na szeroką skalę program inwestycyjny o wartości 200 milionów dolarów.

Rok 2001. Lech Browary Wielkopolski otrzymuje - jako pierwszy browar w Polsce - certyfikat zarządzania środowiskowego ISO 14001.


Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Kompania Piwowarska

Advertisement



Historia Browaru

Kompania Piwowarska SA powstała w 1999 roku z połączenia Lech Browary Wielkopolski SA oraz Browarów Tyskich Górny Śląsk SA. Inwestorem strategicznym powstałej w ten sposób spółki został międzynarodowy koncern piwowarski South African Breweries International (obecnie SABMiller). SABI w roku 1995 zakupił pakiety większościowe w Lech Browary Wielkopolski SA, a rok później - w Browarach Tyskich Górny Śląsk SA. Znaczący pakiet akcji Kompanii Piwowarskiej SA posiada także rodzima firma . W 2003 roku podpisana została umowa pomiędzy Kompanią Piwowarska S.A. a Radeberger Gruppe AG, na mocy której Kompania Piwowarska stała się właścicielem browaru Dojlidy w Białymstoku. Natomiast w styczniu 2008 roku Kompania stała się właścicielem Browaru Belgia.

O Firmie
Kompania Piwowarska SA jest liderem rynku piwa w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, przestrzeganie surowych standardów światowych oraz zaawansowane technologie gwarantują najwyższą jakość naszych szlachetnych piw. Wśród marek Kompanii Piwowarskiej są ulubione piwa polskich konsumentów: TYSKIE, największa marka piwa w Polsce, a także LECH, Dębowe Mocne, Żubr, Miller Genuine Draft, Pilsner Urquell, REDD's oraz Dog in the Fog.



Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Browar w Zywcu

Advertisement


Historia Browaru

Tradycje piwowarskie Żywca sięgają czasów średniowiecza. A w 1448 roku przywilej uprawy jęczmienia i warzenia piwa potwierdził książę oświęcimski Przemysław. Na wzór prawa niemieckiego nadał on Żywcowi prawo do tak zwanej mili ochronnej. Oznaczało to, że dla ochrony mieszczan żywieckich nie wolno było prowadzić piwnego interesu w obrębie jednej mili od miasta. W późniejszych czasach złamanie tego zakazu groziło konfiskatą takiegoż piwa "na Zamek".

Browar Żywiec został założony przez arcyksięcia Albrechta Fryderyka Habsburga (1817-1895), w połowie XIX wieku. Zakład zbudowano od podstaw w podżywieckiej wiosce na gruncie zwanym Pawlusie. Rok 1856, w którym dokonano rejestracji przedsiębiorstwa, uważany jest za początek działalności browaru, wtedy też uwarzono i sprzedano pierwsze hektolitry znakomitego piwa. Otrzymało ono wówczas, nadaną mu przez miłośników chmielowego trunku, nazwę: Piwo Żywieckie, w skrócie Żywiec, Jednym z głównych powodów budowy zakładu w sercu Kotliny Żywieckiej był nieograniczony dostęp do czystej górskiej wody, wypływającej spod masywu Skrzycznego. Browar w Żywcu zlokalizowano na terenie dóbr żywieckich, będących już wówczas, od ponad 30 lat, w rękach cesarskiej rodziny Habsburgów. Decyzja o założeniu nowoczesnego browaru fabrycznego, wykorzystującego siłę energii parowej oraz najnowsze zdobycze nauki w zakresie fermentacji, była niezwykle trafna. Już dwanaście lat po założeniu browar żywiecki wysunął się na pierwsze miejsce wśród 260 browarów działających w Galicji. Pod koniec XIX wieku najsławniejszymi markami piw żywieckich były: Cesarskie, Eksportowe, Marcowe, Piwo Lagrowe oraz piwa specjalne: Porter i Ale.
Wyborna jakość oraz wzrastająca z roku na rok produkcja powodowały, iż grono konsumentów piw żywieckich stale się poszerzało. Już w XIX wieku przywiązywano duże znaczenie do budowy pozytywnego wizerunku marki browaru, stosując nowatorskie metody sprzedaży oraz opieki nad produktem. W latach 1856-1939 browar w Żywcu zbudował wyróżniającą się dużą skutecznością sieć sprzedaży, opartą o lokalnych zastępców. Byli to cieszący się zaufaniem kupcy, przedsiębiorcy, restauratorzy oraz właściciele hoteli, którzy na swoim terenie prowadzili sprzedaż piwa. Browar oferował im fachową pomoc w urządzeniu lokalnych rozlewni, dostarczał wyposażenie barów i restauracji, aparaty do nalewania piwa, lodówki oraz materiały reklamowe. Żywieckie znaki firmowe oraz towarowe drukowano, malowano, wytłaczano lub wypalano na: szklankach, kuflach, dzbanach, beczkach, bloczkach, kelnerskich cennikach, serwetkach, jadłospisach, podstawkach, kalendarzach ściennych, restauracyjnych lustrach itp. Dziś te budzące nostalgię pomysły na ekspozycję i reklamę piwa, najoryginalniejsze projekty graficzne, najciekawsze rozwiązania marketingowe można zobaczyć w otwartym dla turystów Żywieckim Browarze. Nawet w czasach PRL Żywiec zachował swoją doskonałą jakość. Był to jeden z najbardziej luksusowych towarów, dostępny niemal wyłącznie spod lady i w Peweksach. Eksportowano go do kilkudziesięciu krajów świata. W ciągu ubiegłego półwiecza Żywiec zdobył wiele nagród w międzynarodowych konkursach i festiwalach piwnych, m.in. w Kolonii, Paryżu, Brukseli, Norymberdze, Londynie, Rzymie, Luksemburgu, Genewie, Lizbonie, Chicago, za wysoką jakość i niepowtarzalny smak. Na światowych rynkach od kilkudziesięciu lat pozycjonuje się go jako piwo, którego sekret kryje się w krystalicznie czystej wodzie z polskich gór. Dziś marka Żywiec stanowi 58% eksportu polskich piwnych marek.

Współczesność: Rynek piwa
Od lat 90. XX wieku priorytetem w Żywieckim Browarze było otwarcie się na krajowy rynek. Zwiększenie produkcji, przy utrzymaniu wysokiej jakości piwa, oraz inwestycje w budowę systemu sprzedaży, zapewniły browarowi żywieckiemu doskonałą pozycję na rynku. Na początku lat 90. Żywiec jako jeden z pierwszych rozpoczął inwestycje w rynek detaliczny i gastronomię. Budowa własnej sieci dystrybucyjnej dodatkowo umocniła pozycję browaru. Główny nacisk został położony na prace związane z obecnością piw żywieckich w punktach sprzedaży detalicznej, w sklepach oraz w restauracjach i pubach. W wyniku takiej współpracy powstały na terenie kraju tysiące firmowych lokali serwujących piwa żywieckie. Rozbudowa własnej sieci sprzedaży, troska o wizualizację produktu oraz nowoczesne rozwiązania w zakresie zarządzania sprzedażą, uczyniły z marki Żywiec najlepiej sprzedający się polski produkt branży piwowarskiej. Obecnie Żywiec jest największą polską marką w segmencie premium.

Współczesność: Browar
Zakłady Piwowarskie w Żywcu jako pierwsze w branży piwowarskiej zostały sprywatyzowane i przekształcone w spółkę akcyjną. Debiut akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie miał miejsce 24 września 1991 r. Kolejna milowa data w historii browaru to rok 1994, kiedy to partnerem żywieckiej spółki został holenderski Heineken, piwna potęga o ogromnym doświadczeniu i silnej pozycji rynkowej w ponad 170 krajach. Dzięki współpracy z Heinekenem browar został rozbudowany, gruntownie zmodernizowany i jest dziś jednym z najnowocześniejszych na świecie. Browar w Żywcu jest największym zakładem w Grupie Żywiec S.A. jego moce produkcyjne wynoszą 5 mln hl. W trosce o wysoką jakość żywieckiego piwa Browar wprowadził i poddał certyfikacji Zintegrowany System Zarządzania: jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2000, bezpieczeństwem żywności zgodny z wymaganiami normy DS 3027E:2002, bezpieczeństwem i higieną pracy zgodny z wymaganiami normy PN-N-18001:2004 oraz zgodny z wymaganiami OHSAS 18001:1999 oraz system zarządzania środowiskowego zgodny z wymaganiami normy ISO 14001:2004.

Giełda Briofilów
Pod patronatem Żywca, corocznie, od wielu lat, w scenerii starego i nowego browaru odbywa się w czerwcu najważniejsza polska giełda birofilów. Giełda jest imprezą unikatową w skali europejskiej. Piwna wystawa sprowadza do Żywca, z kraju i zagranicy setki miłośników historii browarnictwa. Jest okazją do spotkań z ludźmi, dla których piwo, tradycje browarnicze i akcesoria z tym związane stanowią często treść ich życia. Kolekcjonerzy prezentują m.in. kufle, butelki, etykiety, kapsle oraz wiele innych akcesoriów związanych z browarnictwem. Podczas giełdy goście mają okazję zapoznać się z unikatowymi zbiorami, a międzynarodowi kolekcjonerzy, m.in. z Czech, Niemiec, Anglii, mają sposobność, by wymienić się akcesoriami piwnymi i doświadczeniami zdobytymi przez wiele lat pasji kolekcjonerskiej. Niewątpliwą atrakcją giełdy jest konkurs warzenia piw domowymi metodami. Jakość domowego piwa ocenia w czterech kategoriach specjalne jury. Ponadto, goście mają okazję uczestniczyć w degustacji piw oraz w wielu konkursach dotyczących m.in. wiedzy browarniczej i zasięgnąć porad piwowarskich w zakresie warzenia piw domowymi metodami.

Muzeum Browaru Żywiec
Sale ekspozycyjne muzeum mieszczą się w dawnych piw¬nicach leżakowych, czynnych jeszcze w latach 80. XX w. Ten najniższy poziom browaru w znacznej mierze wykuty jest w litej skale.
Do muzeum prowadzą duże dębowe wrota. Za nimi rozpoczyna się trasa turystyczna, która biegnie przez kilkanaście kolejnych pomieszczeń. Początek wyznacza Sala Trzech Żywiołów, gdzie w wielkich szklanych kolumnach prezentowane są kłosy i ziarno jęczmienia oraz szyszki chmielu. Obok płynie górski strumyk. Wnętrze zamyka ściana wodna, przypominająca, że krystalicznie czysta woda była i jest największym skarbem browaru.
Przechodząc ścianę wody, wkracza się do sali z makietą zabudowań Arcyksiążęcego Browaru z przełomu XIX/XX w. Większość z pokazanych na niej budynków wciąż istnieje, choć niektóre pełnią obecnie inne funkcje. Dzisiejszy browar jest jednak znacznie większy - rozbudowę wymusiła rosnąca produkcja, która przez ostatni wiek zwiększyła się prawie czterdziestokrotnie.
Turyści przez cały rok mogą odwiedzać Muzeum oraz Browar usytuowany w sercu Kotliny Żywieckiej. Zwiedzanie odbywa się w zorganizowanych grupach. Turyści indywidualni mogą dołączyć do zorganizowanych wycieczek.

Więcej informacji na temat zwiedzania
Muzeum Browaru Żywiec
tel.: (033) 861 24 57,
e-mail: rezerwacja@muzeumbrowaru.pl.
www: www.muzeumbrowaru.pl

Palarka z XIX wieku
Pomimo tego, że Browar w Żywcu należy do jednych z najnowocześniejszych na świecie wciąż jest w nim miejsce dla piw warzonych tradycyjnymi, rzemieślniczymi, niezmienionymi od prawie dwóch wieków metodami.
Żywiecki Porter to piwo mocne, ciemne, górnej fermentacji, warzone według tradycyjnej receptury z 1881. Jej autorem był Juliusz Wagner, który od 1875 roku sprawował funkcję arcyksiążęcego Naczelnego Piwowara. Porter jest piwem niszowym, dla znawców, stanowi 1/80 całej produkcji w Browarze. Do warzenia Żywieckiego Portera używany jest słód monachijski i słody specjalne. Nie tylko jego receptura jest tradycyjna. By smak piwa był ciągle taki sam słód nadal pali się ręcznie, w Browarze w Żywcu, w zabytkowej palarce. Palarka znajduje się w Browarze od ponad stu lat. I choć zatarła się nawet nazwa producenta maszyny - palarka wciąż działa.

Rzeczy, których nie wiedziałeś o Żywcu…
- Działalność eksportową browary żywieckie zapoczątkowały już w 1913 r., kiedy dystrybucją objęto poza Galicją, takie miasta, jak: Budapeszt, morawska Ostrawa i Cieszyn. W 1913 r. łączny eksport piw żywieckich wynosił już ponad 28 tys. hl, co stanowiło 21,3% produkcji browaru.
- W połowie lat 30. XX wieku Żywiecki Browar odwiedził prezydent Ignacy Mościcki. Skosztowawszy szklankę Zdroju Żywieckiego i powiedział... "macie naprawdę wspaniałe piwo!"
- W projektowaniu etykiety słynnej "tańczącej pary" uczestniczył amerykański importer piwa Lutom, który specjalnie w tej sprawie, w połowie lat 50. XX wieku, odwiedził Żywiec.
- Współcześnie roczna produkcja Żywca przewyższa prawie trzykrotnie produkcję wszystkich galicyjskich browarów 100 lat temu.140 samochodów ciężarowych z naczepą wyjeżdża z codzienną produkcją.


Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.