Piwo Żywiec

Advertisement


Dla wielu Polaków synonimem piwa jest Żywiec. Marka swoją mocną pozycję zawdzięcza przede wszystkim niezmiennie wysokiej jakości produktu, szacunkowi dla historii browaru oraz kompleksowym i zakrojonym na szeroką skalę działaniom promocyjnym.

Od połowy XIX wieku piwo warzone jest niezmiennie w Żywcu, pod bacznym okiem pokoleń piwowarów. Nagradzane i przedstawiane za wzór na całym świecie, opatrzone jest oryginalną etykietą z tańczącą parą. Zawiera ona wszystkie najważniejsze elementy historycznych znaków browaru. Nie ma w Polsce drugiego takiego piwa, które od tylu lat produkowane byłoby niezmiennie pod tą samą etykietą.

Warto przypomnieć, że historia żywieckiego marketingu jest równie długa jak sama produkcja piwa warzonego w Browarze w Żywcu – sięga połowy XIX wieku. Reklamy Żywca znajdziemy w archiwalnych egzemplarzach przedwojennego "Ilustrowanego Kuriera Codziennego" i "Czasu". Z tamtego okresu pochodzą również plakaty i ulotki reklamowe z Browaru w Żywcu. Ówcześnie, w eleganckich restauracjach patronackich w Warszawie i Krakowie, produkty żywieckiego browaru oferowano jako polską markę Premium.

Nawiązując do 150 – letniej historii Browaru oraz najwyższej jakości piwa Żywiec, które niezmiennie wytwarzane jest w Browarze w Żywcu powstał wyjątkowy film reklamowy „Piękna Historia”. Trwający 90 – sekund spot przedstawia w skrócie historię ostatnich 150 lat Polski, począwszy od połowy XIX wieku, poprzez lata trzydzieste, pięćdziesiąte, siedemdziesiąte, aż do czasów współczesnych.

Żywiec to marka, która wyróżnia się inteligentnymi i dowcipnymi kampaniami reklamowymi. Hasło „Prawie jak” zrobiło zawrotną karierę, na stałe wchodząc do języka polskiego. Również „Polakom gratulujemy Żywca” zagościło w mowie potocznej i stało się nośnikiem żartów.

W świadomości ludzi do dziś istnieją i są pozytywnie kojarzone takie hasła reklamowe jak „Za tych, co nad morzem” czy „Żywiec Maj Love”.

Kampanie reklamowe marki Żywiec doceniane są nie tylko przez konsumentów, ale również przez specjalistów z branży. Spoty „Prawie jak” oraz „Piękna Historia” zostały nagrodzone w XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy „Kreatura”. Była to już druga „Kreatura” dla spotu „Prawie jak”. Strona internetowa marki Żywiec wraz z niezwykle nowatorskim projektem „Wyślij Wiadomość” otrzymała nagrodę Eurobest (2005).

Piwo żywieckie, wraz z kolejnymi falami emigracji, wędrowało za Polakami po całym świecie, między innymi do Francji, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Obecnie marka Żywiec stanowi 88 % eksportu wśród innych marek Grupy Żywiec. Dla wielu Polaków stała się symbolem polskości. Potwierdzają to badania znajomości marki przeprowadzone przez Krajową Izbę Gospodarczą wraz z Ministerstwem Gospodarki. Żywiec zajął w nich trzecie miejsce - zarówno w rankingu polskich marek zasługujących na miano narodowych (43% wskazań), jak i pośród marek uważanych przez konsumentów za najsilniejsze i najbardziej wartościowe (39%). Natomiast w badaniach "Wprost" i Instytutu Marki Polskiej, Żywiec jest wymieniany jako trzecia najbardziej lubiana i ceniona polska marka, zaraz po Wedlu i Hortexie.

Marka Żywiec dwukrotnie otrzymała nagrodę Superbrands w polskiej edycji konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. Została również wyróżniona w prestiżowej, brytyjskiej edycji Superbrands, gdzie otrzymała wyróżnienie w kategorii „Brand to watch”, czyli marki godnej uwagi. To pierwszy polski produkt, który zdobył takie wyróżnienie plasujące go wśród takich gigantów jak BBC, IBM, Nokia czy Chelsea Football Club. Jest to jedyna marka piwa, która w tym rankingu zaszła tak wysoko.

Również dwukrotnie Marka Żywiec otrzymała prestiżowy tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Tytuł ten został przyznany w wyniku przeprowadzonych w Polsce badań reputacji marek zrealizowanych w ramach projektu Premium Brand. W roku 2007 Żywiec otrzymał tytuł w grupie marek konsumenckich, w kategorii Artykuły Spożywcze, zajmując 3 pozycję – najwyższą wśród innych nagrodzonych marek piw i alkoholi.

Żywiec, jako jedyna polska marka piwa, może pochwalić się niezwykłym, interaktywnym Muzeum Browaru Żywiec. Jest to niezwykle udany mariaż tradycji i nowoczesności. Zgromadzono tam eksponaty przybliżające sekrety produkcji piwa i obrazujące historię Browaru, Polski i marki Żywiec od XIX do XXI wieku.

Obecnie Żywiec jest konfekcjonowany w butelkach, 0,33 l, 0,5 l, i 0,65 l oraz specjalnych wytłaczanych puszkach o pojemności 0,5 l. W gastronomii Żywiec jest sprzedawany w kegach o pojemności 20, 30 i 50 l.

Żywiec - 12,5% wag, alk. 5,6 %
Żywiec Niskoalkoholowe, zaw. alk. do 1,2%



Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Heineken

Advertisement


Heineken, w charakterystycznej zielonej butelce, jest jedną z najsilniejszych międzynarodowych marek piwa i jest sprzedawany prawie we wszystkich krajach świata. W Polsce Heineken jest największą marką w segmencie international premium, kojarzącą się z najciekawszymi i najbardziej spektakularnymi imprezami muzycznymi, takimi jak: Heineken Open'er Festival, Greenzone, Heineken Music Thirst - cykl imprez muzycznych mający na celu wyszukanie najbardziej utalentowanych młodych DJ.

Choć Heineken to marka nowoczesna i dynamiczna, związana z muzyką o nowoczesnych brzmieniach, ma ona też długą i pasjonującą historię. Opowieść o piwie Heineken należy rozpocząć w 1863 roku kiedy to Adrian Heineken kupił browar De Hooiberg. Browar ten był znany w Amsterdamie już od XVI stulecia. Połączenie trzech wieków tradycji i dobre zarządzanie sprawiły, że firma zaczęła się dynamicznie rozwijać. Heieneken był wówczas pionierem w zakresie postępu technicznego. Pierwszy opanował problem stabilności piw dolnej fermentacji. W 1880 jako jeden z pierwszych wprowadził urządzenia chłodnicze. Kolejną innowacją było wprowadzenie kultury drożdży (określonej jako Heineken - A stosowanej do dziś). Dokonał tego Francois Helion uczeń Ludwika Pasteura. Ponieważ Heineken obawiał się, że zazdrośni konkurenci zrobią wszystko, by poznać jej tajemnicę zdecydował się na niezwykły krok w czasach, gdy nikt jeszcze nie słyszał o szpiegostwie przemysłowym. W wielkiej tajemnicy wywiózł z Amsterdamu oryginał receptury i zdeponował setki kilometrów od domu, w szwajcarskim banku. Był prawdziwym wizjonerem, gdyż właśnie ta receptura, zapewniająca wysoką jakość piwa, okazała się jego najcenniejszym majątkiem. Już w końcu XIX wieku Heineken rozpoczął eksport piwa najpierw do Francji potem do niemal całej Europy i na Bliski wschód. Obecnie Heineken jest najsłynniejszym piwem na całym świecie, sprzedawanym w ponad 170 krajach! Zielona butelka Heinekena jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek w każdym punkcie na mapie świata.

Na polskim rynku Heineken pojawił się oficjalnie w 1994. Najpierw za pośrednictwem biura eksportowego: Heineken Polska Sp. z o. o., a od stycznia 2000 stał się częścią oferty handlowej Grupy Żywiec. Od czerwca 2001 wedle tej samej receptury Gerarda Adriaana Heinekena, przy zachowaniu najwyższych standardów browarniczych, Heineken warzony jest w browarze w Żywcu. Obecnie Heineken jest sprzedawany w następujących opakowaniach: butelka 0,65l, butelka 0,5l, butelka 0,33l oraz w puszkach 0,5l. Do punktów gastronomicznych Heinekena dostarczamy w kegach 20l i 30l.

Latem 2005 marka Heineken, wprowadziła na polski rynek, nową futurystyczną, butelkę. Butelka różni od innych piwnych opakowań, prosty wręcz ascetyczny design. W 2002 przyznano tej butelce prestiżowy tytuł "Oskara Designu". Projekt opracował młody francuski designer ORA ITO. Piwo Heineken w kolekcjonerskiej butelce dostępne będzie w wybranych klubach w największych polskich miastach. Debiut rynkowy futurystycznej butelki w Polsce jest promowany poprzez GreenZone - platformą muzyczną z elementami sztuki performansu. Imprezy GreenZone będą odbywały się w najlepszych klubach. Oprócz muzyków wywodzących się z różnych nurtów muzycznych zaprezentowane zostaną prace offowych holenderskich grafików.

Heineken od wielu lat kojarzony jest z muzyką. Sponsorowany przez markę Heineken Open'er Festival to jedna z najlepiej rozpoznawanych imprez muzycznych w kraju. Festival odwiedza z roku na rok coraz większa liczba uczestników, przyciąganych nazwiskami światowych gwiazd muzyki. W ramach Festivalu wystąpiły takie gwiazdy jak: Pink, Kosheen, Fat Boy Slim, Faithless, Snoop Dogg, The White Stripes, Lauryn Hill, Underworld, The Music.

Od roku 2005 marka Heineken jest oficjalnym sponsorem rozgrywek piłkarskich UEFA Champions League.

Heineken - 11,4% wag, alk. 5%

Tapety:




Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Grupa Żywiec

Advertisement


Grupa Żywiec powstała w grudniu 1998 roku jako efekt połączenia Zakładów Piwowarskich w Żywcu S.A., których głównym akcjonariuszem był Heineken International BV z firmą Brewpole B.V. (browary w Elblagu, Leżajsku i Warce). Była to największa fuzja w branży spożywczej w Polsce. Łączono wtedy cztery firmy, zatrudniające ponad 5.000 pracowników. Obecnie Grupa Żywiec S.A., to jeden z najważniejszych graczy na polskim rynku piwa. Świadczą o tym wyniki. W 2004 roku roczna sprzedaż Grupy po raz pierwszy w historii całej branży piwowarskiej przekroczyła ilość 10 mln hl. Warto, też wspomnieć, że ponad 100 tysięcy hl piwa produkowanego w browarch Grupy, co roku wysyłane jest za granicę. Kojarzący się z polskością Żywiec jest jedną z najważniejszych marek eksportowych. Obecnie produkcja Żywieckiego Browaru stanowi blisko 58% całości eksportu polskich marek piwa.
W skład Grupy Żywiec S.A. wchodzi 5 browarów: w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Cieszynie. Wszystkie wyposażone są w najnowocześniejsze urządzenia i technologie, które gwarantują najwyższą jakość piwa. Każdy z Browarów wchodzących w skład Grupy posiada wdrożony i udokumentowany system zarządzania bezpieczeństwem żywności zgodny z zasadami HACCP oraz wymaganiami normy DS 3027E:2002. Grupa Żywiec posiada również własną, niezależną sieć dystrybucyjną - Żywiec Trade, będącą jedną z największych firm dystrybucyjnych działających na terenie Polski. Żywiec Trade posiada 13 oddziałów i 66 punktów dystrybucyjnych. W skład Grupy Żywiec wchodzi też utworzona na początku 2001 roku Grupa Handlowa. Powstała ona w wyniku wydzielenia ze struktury grupy działów marketingu i sprzedaży. Grupa Handlowa - jedna efektywna organizacja odpowiedzialna za marketing, promocję i wspomaganie sprzedaży wszystkich marek pozwala na optymalne wykorzystanie potencjału skonsolidowanych browarów. Doświadczone siły sprzedaży docierają ze swym profesjonalnym doradztwem do ponad 50 tys. punktów sprzedaży w kanałach: detal tradycyjny, gastronomia i hurt. Obecnie w całej Grupie Żywiec zatrudnionych jest ponad 6000 osób.
Co trzecia butelka piwa kupowana w Polsce została wyprodukowana przez Grupę Żywiec S.A. Najważniejsze marki Grupy to; Żywiec, Heineken, Warka, ciemnozłocisty Strong, góralska Tatra i Królewskie. Z browaru w Leżajsku pochodzi także sprzedawany na południu Polski Leżajsk, a z Cieszyna piwo Brackie. Z kolei Specjal, o charakterystycznym głębokim smaku, oraz Kujawiak dostępne są przede wszystkim na północy kraju. Z początkiem 2005 roku w skład portfolio Grupy wchodzi także warzony w browarze w Żywcu wiśniowo - malinowy Freeq. Swoją doskonałą jakość piwo to zawdzięcza krystalicznie czystej górskiej wodzie i doświadczonym piwowarom z Browaru w Żywcu. Nic zatem dziwnego, że chociaż na rynku piwo to pojawiło się dopiero w lutym 2005, już teraz należy do czołowych marek w segmencie piw smakowych. W skład portfolio Grupy wchodzą też "Specialities" piwa różniące się od innych smakiem, kolorem i sposobem fermentacji. Specjalności piwne obecne w portfelu Grupy to piwa zagraniczne: Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy's Irish Stout i Murphy's Irish Red a także piwa polskie: Hevelius, Kaper i Żywiec Porter.
Symbolem Grupy są gałązki chmielu zwieńczone koroną. Korona symbolizuje najwyższą jakość chmielowych szyszek, z których produkowane jest piwo oraz szacunek dla tradycyjnych receptur.


Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Książ

Advertisement





Piwo oparte na wiekowej recepturze odnalezionej w podziemiach Zamku Książ. Krystalicznie czysta woda i tradycyjny proces warzenia to jego największe zalety. Ma specyficzny, atrakcyjny smak. Odznacza się wysokiej klasy klarownością.


Ekstrakt 9,4%
Alkohol 4,5%



Dostępne opakowania

Opakowania




Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Volt

Advertisement


Piwna bateria elektryzująca sklepowe półki w całej Polsce. Doskonałe źródło pozytywnej energii i dobrego humoru.

Volt Original
Volt to wysokiej jakości piwo jasne dostępne w całym kraju, które "elektryzuje" coraz większe rzesze młodych konsumentów, wprowadzając klimat dobrej zabawy. Nowoczesny wizerunek Volta odróżnia go na półce od tradycyjnych piw. Pozycjonowany w segmencie ekonomicznym oferuje też korzystną cenę, uwzględniającą ograniczone możliwości nabywcze grupy docelowej.
Ekstrakt 9%
Alkohol 4,7%


Dostępne opakowania

Opakowania


Volt Strong

Volt Strong to mocniejsze oblicze tej marki. Piwo to charakteryzuje się ciemniejszą, bursztynową barwą i wyrazistym, mocnym smakiem. Opakowanie nawiązuje do podstawowego wariantu, wyróżniając się jednak dynamiczniejszym zestawem barw, które sugerują większą moc i słodkawy smak Stronga.
Ekstrakt 13,4%
Alkohol 6,7%


Dostępne opakowania

Opakowania




Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Kasztelan

Advertisement


Kasztelan to pan swojej ziemi. To wyjątkowe piwo warzone zgodnie ze starą tradycją prawdziwych mistrzów browarnictwa. Zawsze świeże z lokalnego browaru.

Kasztelan Jasne Pełne
Jasnobursztynowa barwa, pełna klarowność, kusząca piana, intensywna goryczka i jedyna w swoim rodzaju chmielowa nuta bukietu zapachowego, a wszystko to z czystego ekologicznie terenu Mazowsza i Kujaw, z najlepszych naturalnych składników (własny słód, woda oligoceńska). Kasztelan Jasne Pełne to ulubiony trunek piwoszy szukających szlachetnego smaku i dobrej zabawy. Piwo to było wielokrotnie nagradzane medalami, w tym złotym na Ogólnopolskiej Degustacji Piwa "Chmielaki".
Ekstrakt 12,5%
Alkohol 5,7%


Dostępne opakowania

Opakowania



Kasztelan Mocne
Barwa ciemnego bursztynu, intensywna goryczka i obfita gęsta piana wraz z dużą zawartością ekstraktu i alkoholu sprawiają, że Kasztelan Mocne jest lubiany przez tych miłośników piwa, dla których ważny jest nie tylko smak, ale też moc piwa. Piwo to produkowane jest z najlepszych naturalnych składników pochodzących z terenu Mazowsza i Kujaw, jako nieodłączny składnik biesiad idealnie nadaje się do spotkań w szerszym gronie.
Ekstrakt 14,6%
Alkohol 6,8%


Dostępne opakowania

Opakowania



Kasztelan Niepasteryzowany
Czy pamiętasz ten świeży smak naturalnie niepasteryzowanego piwa?
To była przyjemność! Teraz, specjalnie dla prawdziwych smakoszy, tylko raz na 14 dni znów warzymy tradycyjnego, niepasteryzowanego Kasztelana. Żebyś mógł cieszyć się wyjątkowym smakiem najświeższego piwa. Prosto z browaru.
Ekstrakt 12,5%
Alkohol 5,7%


Dostępne opakowania

Opakowania





Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Piast

Advertisement


Esencja dolnośląskiej piwowarskiej tradycji. Niepowtarzalny smak i chmielowy bukiet Piasta to efekt ponad 100 lat ciężkiej pracy!

Piast Wrocławski
Subtelny łagodny smak, gęsta piana oraz bogaty chmielowy bukiet czynią Piasta Wrocławskiego ulubionym piwem mieszkańców Dolnego Śląska. Ponad sto lat tradycji wrocławskiego browaru w połączeniu z najnowszymi technologiami produkcji to gwarancja produktu o najwyższej jakości.
Ekstrakt 11,6%
Alkohol 5,3%


Dostępne opakowania

Opakowania

Piast Mocne
Intensywny smak, barwa ciemnego bursztynu, charakterystyczna chmielowa goryczka i oryginalna receptura browaru z ponad stuletnią tradycją - a wszystko to za przystępną cenę. Nic dziwnego, że już od dawna jest to najpopularniejsze mocne piwo na Dolnym Śląsku.
Ekstrakt 14,1%
Alkohol 6,7%


Dostępne opakowania

Opakowania







Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.

Piwo Bosman

Advertisement



Zawsze na fali! Niepowtarzalny smak morskiej przygody doceniony przez pokolenia piwoszy nie tylko w Szczecinie.

Bosman Full
Kolor bursztynu i złota, pełna klarowność, gęsta piana, łagodny subtelny smak i bogaty chmielowy bukiet sprawiają, że piwo Bosman cieszy się ogromną popularnością w szerokim gronie piwoszy, a wszystko to dzięki najwyższym i nienagannym standardom produkcji piwa wytwarzanego w najnowocześniejszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie browarze Bosman w Szczecinie.
Ekstrakt 12,5%
Alkohol 5,7%


Dostępne opakowania

Opakowania


Bosman Specjal
Bursztynowy, złocisty kolor, gęsta piana, charakterystyczna goryczka, intensywny, znakomity smak, oryginalna kompozycja składników, wyższa zawartość ekstraktu i alkoholu, czynią z piwa Bosman Specjal oczywisty wybór zawsze wiernych piwoszy, ceniących niepowtarzalność wyśmienitego piwa produkowanego od lat w browarze Bosman w Szczecinie.
Ekstrakt 14,0%
Alkohol 6,6%


Dostępne opakowania

Opakowania


Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.