Advertisement
Dla wielu Polaków synonimem piwa jest Żywiec. Marka swoją mocną pozycję zawdzięcza przede wszystkim niezmiennie wysokiej jakości produktu, szacunkowi dla historii browaru oraz kompleksowym i zakrojonym na szeroką skalę działaniom promocyjnym.
Od połowy XIX wieku piwo warzone jest niezmiennie w Żywcu, pod bacznym okiem pokoleń piwowarów. Nagradzane i przedstawiane za wzór na całym świecie, opatrzone jest oryginalną etykietą z tańczącą parą. Zawiera ona wszystkie najważniejsze elementy historycznych znaków browaru. Nie ma w Polsce drugiego takiego piwa, które od tylu lat produkowane byłoby niezmiennie pod tą samą etykietą.
Warto przypomnieć, że historia żywieckiego marketingu jest równie długa jak sama produkcja piwa warzonego w Browarze w Żywcu – sięga połowy XIX wieku. Reklamy Żywca znajdziemy w archiwalnych egzemplarzach przedwojennego "Ilustrowanego Kuriera Codziennego" i "Czasu". Z tamtego okresu pochodzą również plakaty i ulotki reklamowe z Browaru w Żywcu. Ówcześnie, w eleganckich restauracjach patronackich w Warszawie i Krakowie, produkty żywieckiego browaru oferowano jako polską markę Premium.
Nawiązując do 150 – letniej historii Browaru oraz najwyższej jakości piwa Żywiec, które niezmiennie wytwarzane jest w Browarze w Żywcu powstał wyjątkowy film reklamowy „Piękna Historia”. Trwający 90 – sekund spot przedstawia w skrócie historię ostatnich 150 lat Polski, począwszy od połowy XIX wieku, poprzez lata trzydzieste, pięćdziesiąte, siedemdziesiąte, aż do czasów współczesnych.
Żywiec to marka, która wyróżnia się inteligentnymi i dowcipnymi kampaniami reklamowymi. Hasło „Prawie jak” zrobiło zawrotną karierę, na stałe wchodząc do języka polskiego. Również „Polakom gratulujemy Żywca” zagościło w mowie potocznej i stało się nośnikiem żartów.
W świadomości ludzi do dziś istnieją i są pozytywnie kojarzone takie hasła reklamowe jak „Za tych, co nad morzem” czy „Żywiec Maj Love”.
Kampanie reklamowe marki Żywiec doceniane są nie tylko przez konsumentów, ale również przez specjalistów z branży. Spoty „Prawie jak” oraz „Piękna Historia” zostały nagrodzone w XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy „Kreatura”. Była to już druga „Kreatura” dla spotu „Prawie jak”. Strona internetowa marki Żywiec wraz z niezwykle nowatorskim projektem „Wyślij Wiadomość” otrzymała nagrodę Eurobest (2005).
Piwo żywieckie, wraz z kolejnymi falami emigracji, wędrowało za Polakami po całym świecie, między innymi do Francji, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Obecnie marka Żywiec stanowi 88 % eksportu wśród innych marek Grupy Żywiec. Dla wielu Polaków stała się symbolem polskości. Potwierdzają to badania znajomości marki przeprowadzone przez Krajową Izbę Gospodarczą wraz z Ministerstwem Gospodarki. Żywiec zajął w nich trzecie miejsce - zarówno w rankingu polskich marek zasługujących na miano narodowych (43% wskazań), jak i pośród marek uważanych przez konsumentów za najsilniejsze i najbardziej wartościowe (39%). Natomiast w badaniach "Wprost" i Instytutu Marki Polskiej, Żywiec jest wymieniany jako trzecia najbardziej lubiana i ceniona polska marka, zaraz po Wedlu i Hortexie.
Marka Żywiec dwukrotnie otrzymała nagrodę Superbrands w polskiej edycji konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. Została również wyróżniona w prestiżowej, brytyjskiej edycji Superbrands, gdzie otrzymała wyróżnienie w kategorii „Brand to watch”, czyli marki godnej uwagi. To pierwszy polski produkt, który zdobył takie wyróżnienie plasujące go wśród takich gigantów jak BBC, IBM, Nokia czy Chelsea Football Club. Jest to jedyna marka piwa, która w tym rankingu zaszła tak wysoko.
Również dwukrotnie Marka Żywiec otrzymała prestiżowy tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Tytuł ten został przyznany w wyniku przeprowadzonych w Polsce badań reputacji marek zrealizowanych w ramach projektu Premium Brand. W roku 2007 Żywiec otrzymał tytuł w grupie marek konsumenckich, w kategorii Artykuły Spożywcze, zajmując 3 pozycję – najwyższą wśród innych nagrodzonych marek piw i alkoholi.
Żywiec, jako jedyna polska marka piwa, może pochwalić się niezwykłym, interaktywnym Muzeum Browaru Żywiec. Jest to niezwykle udany mariaż tradycji i nowoczesności. Zgromadzono tam eksponaty przybliżające sekrety produkcji piwa i obrazujące historię Browaru, Polski i marki Żywiec od XIX do XXI wieku.
Obecnie Żywiec jest konfekcjonowany w butelkach, 0,33 l, 0,5 l, i 0,65 l oraz specjalnych wytłaczanych puszkach o pojemności 0,5 l. W gastronomii Żywiec jest sprzedawany w kegach o pojemności 20, 30 i 50 l.
Żywiec - 12,5% wag, alk. 5,6 %
Żywiec Niskoalkoholowe, zaw. alk. do 1,2%
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.
Pyszne piwko, piękne miasto...
OdpowiedzUsuń